top of page

Tiedote: Suomen pesäpalloliiton liittojohtokunnan päätös 2.8. KPL-Manse-ottelun tapahtumista

Suomen Pesäpalloliiton liittojohtokunnan päätös 2.8.2022 pelatun miesten Superpesisottelun KPL-Manse PP tapahtumista.

Suomen Pesäpalloliitto on käsitellyt kokouksessaan (9.8.) ottelun tapahtumat.

Saatujen selvitysten perusteella on kiistatonta, että kakkospuolen anniskelukatsomosta on huudettu Manse PP:n pelaajalle henkilöön kohdistuvaa epäasiallista ja loukkaavaa huutelua. Saatujen selvitysten perusteella on samoin kiistatonta, että huutaja ei ole ollut Kouvolan Pallonlyöjien puheenjohtaja, vaan katsomossa ollut seuran organisaatioon kuulumaton katsoja. Tämän katsojan henkilöllisyys on Pesäpalloliiton tiedossa. Saatujen selvitysten perusteella KPL:n puheenjohtaja on mennyt tilanteessa selvittämään huutelijan ja toisen katsojan välistä kovaäänistä keskustelua. Selvittelyn jälkeen tilanne on päättynyt. Tältä osin tapaus ei aiheuta jatkotoimenpiteitä.

Pesäpalloliitto edellyttää Kouvolan Pallonlyöjien käyvän läpi ottelun järjestämiseen liittyvät määräykset ja toimenpiteet sekä erityisesti järjestysmiesten ohjeistukset, jotta vastaava tapahtuma ei toistu. Samalla liittojohtokunta muistuttaa kaikkia Pesäpalloliiton seuroja ottelutapahtuman turvalliseen järjestämiseen liittyvät ohjeista.

Pesäpalloliike on sitoutunut Älä riko Urheilua -kampanjaan. Pesäpalloliitto ei hyväksy missään muodossa epäasiallista käytöstä. Kukaan pesäpallossa mukana oleva ei saa kokea oloaan uhatuksi tai kiusatuksi lajin parissa oli kyseessä pelaava lapsi, tuomari, huippupesäpalloilija tai muu lajitoimija.

Lisätiedot: Puheenjohtaja Ossi Savolainen 040-589 8415 Toiminnanjohtaja Vesa Rämet 040-515 4466